INFORMACJE W ZWIĄZKU Z EPIDEMIĄ COVID-19

  • KOMUNIKATY ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W MIĘDZYRZECU PODLASKIM

    Szanowni Państwo,

    Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Placówkach naszego Banku do niezbędnego minimum.

    Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.

    W zastępstwie osobistych wizyt w Oddziale, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:

    1. telefonicznego, pod numerami telefonów: 83 371 42 5883 371 55 79
    2. mailowego, pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Ponadto rekomendujemy:

    • realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty, poprzez bankowość elektroniczną oraz bankowość mobilną.
    • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem konta on-line.

    Jednocześnie informujemy,­­ że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności, z którymi mamy obecnie do czynienia.

    Ponadto informujemy, że Bank wprowadza do odwołania:

    • od dnia 23 marca 2020 r. zmianę godzin obsługi klientów w placówce Banku przy ul. Warszawskiej 22 w Międzyrzecu Podlaskim na 7:30 – 15:30;
    • od dnia 23 marca 2020 r. zawieszenie obsługi klientów w Punkcie kasowym nr 2 przy ul. Partyzantów 59D w Międzyrzecu Podlaskim.
    • od dnia 2 kwietnia 2020 r. - godziny obsługi wyłącznie dla seniorów (tj. klientów powyżej 65. roku życia) pomiędzy 10:00-12:00. W pozostałych godzinach otwarcia placówek Banku obsługujemy wszystkich klientów (również seniorów), przy czym stosowane są ograniczenia ilościowe obsługiwanych jednocześnie klientów (w zależności od placówki od 2-4 osób) - informacja w tym zakresie znajduje się na drzwiach wejściowych każdej placówki Banku. Klienci proszeni są o zachowanie bezpiecznego odstępu od pozostałych klientów co najmniej od 2 metrów (zarówno w placówce jak i na zewnątrz w czasie oczekiwania). Bank zapewnia Klientom w placówklach możliwość zdezyfekowania rąk oraz stosowanie osłony twarzy.
    • od dnia 4 kwietnia 2020 r. - zawieszenie otwarcia placówki przy ul. Warszawskiej 22 w Międzyrzecu Podlaskim w pierwszą sobotę miesiąca.
    • od dnia 01.06.2020 r. - zostają zniesione limity osób z zachowaniem pozostałych rygorów sanitarnych i odległościowych.
    • 01.06.2020 r. Wznawiamy otwarcie placówek w normalnych godzinach oraz w soboty pracujące (dowiedz się więcej »).
    • od dnia 05.08.2020 r. - przywracamy limity w zakresie osób przebywających na sali obsługi klienta (max 4-6 osób).
    • od dnia 10.08.2020 r. - zostają skrócone godziny obsługi klienta w placówce Banku w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Warszawskiej 22. Od tego dnia placówka będzie otwarta do godz. 16:30.
    • od dnia 01.02.2021 r. - zostają skrócone godziny obsługi klienta w placówce Banku w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Warszawskiej 22. Od tego dnia placówka będzie otwarta do godz. 16:00.

    Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.

    Zarząd Banku Spółdzielczego w Międzyrzecu Podlaskim

  • Rozwiązania pomocowe dla Klientów Banku (Kredytobiorców)

    Informujemy, że Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim wprowadził rozwiązania pomocowe dla Klientów Banku, z których mogą korzystać zarówno Klienci indywidualni (osoby fizyczne posiadające w Banku kredyt gotówkowy lub mieszkaniowy) jak również Klienci instytucjonalni (rolnicy, przedsiębiorcy i wspólnoty mieszkaniowe), których sytuacja finansowa istotnie pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa.

    Rozwiązania przewidują (do dnia 31.03.2021 r.):

    • dla Klientów indywidualnych:
      • możliwość odroczenia raty kapitałowej (rekomendowane) lub kapitałowo-odsetkowej maksymalnie o 9 miesięcy (prolongata)
      • wydłużenie okresu kredytowania o długość okresu prolongaty.
    • dla Klientów instytucjonalnych:
      • możliwość odroczenia raty kapitałowej maksymalnie o 9 miesięcy (prolongata)
      • wydłużenie okresu kredytowania o długość okresu prolongaty.

    Warunkiem zastosowania rozwiązań pomocowych powyższym trybie jest:

    • odroczenie nie dotyczy rat zapadłych (tj. wymaganych do spłaty zgodnie z pierwotnym harmonogramem spłat).
    • złożenie wniosku wg wzoru określonego poniżej:

    • dostarczenie do Banku (wykaz placówek dostępny jest tutaj») drogą tradycyjną lub w szczególności elektroniczną na adres placówki Banku obsługującej Klienta,
    • klasyfikacja kredytobiorcy w kategorii nie gorszej niż "pod obserwacją",
    • pozytywna decyzja Banku, o której Klient zostanie powiadomiony telefonicznie,
    • zawarcie aneksu z Bankiem przez wszystkich Kredytobiorców oraz tzw. dostawców zabezpieczenia (np. poręczycieli, dłużników rzeczowych, itp.).
    Z tytułu rozpatrzenia wniosku oraz zawarcia stosownego aneksu Bank nie pobiera żadnych opłat lub prowizji.

    W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub elektroniczny z placówką Banku (nr telefonów oraz adresy e-mail poszczególnych placówek znajdują się tutaj»).

     
    • Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.

      Jak działają oszuści?

      • Używają komunikatów i fałszywych informacje związanych z epidemią koronawirusa. Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
      • Wysyłają wiadomości SMS, w których zawarte są linki prowadzące do fałszywych stron. Celem tego jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców.
        W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość. Powołują się na działania Rządu, Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) lub powszechną akcję szczepień ochronnych
      • Przejmują konta np. na Facebooku, a następnie proszą naszych znajomych o przelanie pieniędzy powołując się swoją na nagłą trudną sytuację.

      Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

      Pamiętaj, że:

      • jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. Na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele władz państwowych
      • sprawdź w pasku przeglądarki, czy adres internetowy, na który się logujesz do bankowości internetowej, zgadza się z adresem strony systemu bankowości internetowej. Prawidłowy adres dla eBanknet (https://ebank.bsmiedzyrzec.pl/) lub dla eCorpoNet (https://efirma.bsmiedzyrzec.pl/) znajduje się pod zielonym przyciskiem ZALOGUJ SIĘ w lewym górnym rogu strony internetowej Banku.

      Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym nasz Bank

      Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:

      https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga-na-oszukancze-ogloszenia-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa