• Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

    Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

    Bankowość elektroniczna to z pewnością jeden z najwygodniejszych sposobów dostępu do konta. Na pytanie, czy również bezpieczny, odpowiedź brzmi - TAK. Należy jednak pamiętać, że podobnie jak w ruchu drogowym, bezpieczeństwo zależy przede wszystkim od użytkownika, który powinien przestrzegać następujących zasad bezpieczeństwa:

    Logując się do systemu eBankNet upewnij się, że znajdujesz się na właściwej stronie logowania

    Wszystkie operacje po zalogowaniu się do systemu za pośrednictwem strony  https://ebank.bsmiedzyrzec.pl/ są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL wykorzystującym klucz o długości 128 bitów. Zabezpieczenie jest najczęściej uwidocznione poprzez symbolem kłódki w pasku adresu strony logowania, co potwierdza, że strona jest szyfrowana i bezpieczna. Po dwukrotnym kliknięciu na symbol kłódki powinna pojawić się informacja, dla kogo został wystawiony certyfikat. Prawidłowa informacja to ebank.bsmiedzyrzec.pl. Należy się także upewnić, czy w pasku adresowym przeglądarki w nazwie strony widnieje oznaczenie HTTPS://. Jeżeli przy logowaniu do systemu nie widnieje oznaczenie kłódki oraz "https" prosimy o ich pilne zgłoszenie tego do Banku (kontakt z Bankiem »).

    Wchodząc na stronę logowania używaj przekierowania ze strony głównej Banku www.bsmiedzyrzec.pl (przycisk "Zaloguj") lub wpisz ręcznie adres strony https://ebank.bsmiedzyrzec.pl/ w przeglądarce internetowej.

    Poprawnie twórz i regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu.

    Hasło powinno być trudne do rozszyfrowania, nie powinno zawierać imion, nazwisk, dat urodzenia, ani innych danych łatwych do odgadnięcia. Powinno się składać z co najmniej ośmiu znaków, zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne. Hasło powinien znać wyłącznie jego właściciel!

    Zawsze sprawdzaj numer rachunku bankowego odbiorcy.

    Gdy kopiujesz dane do przelewu, złośliwe oprogramowanie może spowodować, że wkleisz numer rachunku przestępcy. Najlepiej aby numer rachunku bankowego był wprowadzany ręcznie.

    Ustal bezpieczne limity transakcyjne przelewów i kart

    Niskie limity transakcji ograniczają negatywne skutki niepożądanego dostępu do konta.

    Nigdy nie podawaj osobom trzecim hasła dostępu ani haseł jednorazowych (kodów autoryzujących SMS) w jakikolwiek sposób (ustnie, telefonicznie, mailowo, czy za pośrednictwem komunikatorów np. Messanger lub WhatsApp). 

    Bank lub pracownik Banku nigdy nie dzwoni jak również nie wysyła e-maili wymagających podania hasła dostępu, czy haseł jednorazowych (kodów SMS). Nie są również wysyłane drogą e-mailową linki do strony logowania Banku oraz wszelkich innych stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów. Bank nie przyjmuje także drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. W przypadku pojawienia się w/w przypadków prosimy o pilne ich zgłoszenie do Banku (kontakt z Bankiem »).

    W przypadku zagubienia telefonu będącego narzędziem autoryzacji w formie kodów SMS lub aplikacji mobilnej, niezwłocznie zgłoś do Banku prośbę o zablokowanie dostępu do konta.

    Jednocześnie warto ustawić blokadę ekranu telefonu za pomocą kodu, hasła, wzoru liniowego, lub przy wykorzystaniu danych biometrycznych (np. czytnik linii papilarnych, funkcja rozpoznawania twarzy) - co uniemożliwia lub skutecznie utrudnia osobom trzecim dostępu do zawartości Twojego telefonu nie tylko w przypadku jego kradzieży.

    Nie przechowuj w miejscu dostępnym dla osób trzecich (szczególnie łącznie) zapisanego loginu i hasła.

    Wprawdzie zabezpieczenie w postaci dwuetapowego dostępu uniemożliwiają (z wyjątkiem urządzeń zaufanych) nieautoryzowanego dostępu do konta przy użyciu wyłącznie loginu i hasła, jednak rekomenduje się ograniczanie ryzyka ujawnienia tego typu informacji. Ponadto nie noś ze sobą tego rodzaju danych. Najlepiej postaraj się je zapamiętać lub używaj wygodnej aplikacji mobilnej, do której dostęp uzyskasz za pomocą kodu lub odcisku palca.

    Unikaj logowania do systemu eBankNet z komputerów, do których nie masz pełnego zaufania (np. w kawiarenkach internetowych).

    Pamiętaj, że obce komputery mogą posiadać nieaktualne wersje oprogramowania systemowego lub antywiruisowego. Ponadto mogą posiadać zainstalowane oprogramowanie szpiegowskie. Również unikaj korzystania z bankowości internetowej w miejscach z niezabezpieczonymi sieciami WiFi, do ktorych dostęp ma wiekle osób (np. kawiarenki internetowe, kina, restauracje, itp.).

    Nieustannie dbaj o zabezpieczenie komputera.

    Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz blokującym niepowołany dostęp do komputera (firewall). Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersje przeglądarki oraz oprogramowanie na komputerze, z którego korzystasz z bankowości elektronicznej. Używaj oprogramowania z legalnego źródła - oprogramowanie ściągane z Internetu może być zmodyfikowane przez hakerów! Legalne systemy są na bieżąco aktualizowane i usuwane są luki w ich zabezpieczeniach.

    Wylogowuj się z systemu przy użyciu funkcji "Wyloguj", a nie poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej.

    Wprawdzie obecne zabezpieczenia automatycznie Cię wylogują w przypadku bezczynności przekraczającej okres 5 minut, jednak warto dla pewności za każdym razem dokonywac wylogowania (w szczególności korzystania z urządzeń obcych).

    Nie udostępniaj osobom trzecim swoich urządzeń (komputera, komórki, tabletu itp.) za pomocą oprogramowania tzw. zdalnego puplitu.

    Aplikacje/ programy do zdalnego pulpitu służą udostępnianiu osobom trzecim twojego komputera w celu np. wsparcia. Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi klientów o używanie tego typu oprogramowania. Jeśli ktoś podając się za konsultanta/ pracownika Banku poprosi Cię o takie udostepnienie, najpewniej będzie to próba cyber ataku.

    Nie otwieraj wiadomości, linków i załączników nieznanego pochodzenia.

    Coraz częściej cyberprzestępcy próbują nas nabierać podsyłając inki do rzekomo niezapłaconych faktur, rachunków, śledzenia przesyłek kurierskich itp. Nie daj się na to nabrać! Miej zawsze ograniczone zaufanie do tego typu wiadomości przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub SMS. Najlepiej zignoruj taką wiadomość, a jeśli masz wątpliwości skontaktuj się telefonicznie w celu wyjaśnienia z usługodawcą, pod którego najprawdopodobniej podszywa się przestępca.

    Bądź na czasie! Na bieżąco śledź aktualności na stronie internetowej Banku lub profilu społecznościowym Banku (facebook).

    gdzie na bieżąco publikujemy aktualne informacje o nowych sposobach wyłudzania przez cyberprzestępcow środków dostępu do bankowości elektronicznej.

    Ponadto zachęcamy do zapoznania się z pismami dotyczącymi zagrożeń:
    Znajdziesz nas też tutaj