
Płatności BLIK
Co to jest BLIK?
BLIK to nowatorski sposób płatności, który jest przeznaczony dla użytkowników smartfornów i jest dostepny także w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego w Międzyrzecu Podlaskim (dalej Banku).
Kto może korzystać z BLIK'a?
Z funkcjonalności BLIK mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w naszym Banku lub są pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku (usługa nie jest jeszcze dostępna dla posiadaczy rachunków bieżących),
- złożyli wniosek o dostęp do systemu bankowości elektronicznej eBankNet oraz aktywowali w tymże systemie aplikację mobilną,
- zainstalowali na użądzeniu mobilnym aplikację mobilną Banku o której mowa powyżej.
Jak działa BLIK?
Zasada działania płatności BLIK'iem jest bardzo prosta, ponieważ wystarczy uruchomić na smartfonie aplikację mobilną Banku i wybrać ikonę z logo BLIK z opisem "Kod BLIK", po czym na ekranie telefonu pojawia się sześciocyfrowy kod, którego trzeba użyć przy realizacji płatności (np. w internecie, bankomacie lub sklepie), a następnie potwierdzić transakcję na swoim urządzeniu mobilnym (potwierdzając kwotę i odbiorcę transacji).
Przy pomocy BLIK'a można wykonować nastepujące transakcje płatnicze?
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych z wyjątkiem 6-cyfrowego kodu o którym mowa powyżej,
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
- dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna w nieco późniejszym terminie)
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK'iem?
To Ty decydujesz, jakie posiadasz dzienne limity płatności BLIK'iem (ich zmiany możesz dokonać w wygodny sposób w aplikacji mobilnej) - z zastrzeżeniem, że nie mogą one przekraczać niżej określonych limitów maksymalnych:
- wypłata gotówki - 10 000 zł
- płatności w sklepach stacjonarnych - 10 000 zł
- płatności w Internecie - 10 000 zł
Uwaga! Domyślnie w/w limity będą ustawnione w wysokości 500 zł każdy z osobna.
Jak dezaktywować funkcjonalność BLIK'a?
Jeżeli pomimo wszelkich zalet i korzyści BLIK'a z jakiegoś powodu nie życzysz sobie tej funkcjonalności w aplikacji mobilnej, można ją w prosty sposób zwyczajnie wyłączyć wchodząc w aplikacji mobilnej Banku w ustawienia BLIK.
Przydatne informacje
Bezpieczeństwo
System płatności BLIK spełnia wszelkie standardy bezpieczeństwa, a płatność tą metodą pozwala uniknąć udostępniania danych osobowych podczas transakcji, czy podawania numeru konta w celu uzyskania przelewu. Co więcej, czeki BLIK umożliwiają bezpieczne płatności offline.
Niemniej użytkownicy powinni być ostrożni, by nie utracić danych i środków np. w razie zgubienia telefonu. Kodów nie powinno się również udostępniać nikomu w internecie. Z kolei płacąc w sklepach internetowych, warto zwrócić uwagę, czy są one wiarygodne oraz posiadają certyfikat SSL.
Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji przy użyciu BLIK'a?
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej Banku.
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację Banku;
- stosuj oprogramowanie antywirusowe;
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe;
- aktualizuj przeglądarki internetowe.
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Banku i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja Banku. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować dzwoniąc do placówki Banku.
Instrukcja BLIK
W celu włączenia (aktywacji), korzystania lub wyłączenia usłgu BLIK zapoznaj się z niniejszą Instrukcją:
Jak ustawić/ zmienić limity BLIK?
Dla płatności Blik ustawione są następujące dzienne limity:
- wypłat z bankomatu 5 000,00 zł
- płatności w sklepie 5 000,00 zł
- płatności w internecie 5 000,00 zł
- przelewów na telefon 1 000,00 zł
Użytkownik bankowości internetowej może zmieniać limity w granicach powyższych wartości maksymalnych.
W celu zmiany limitu/ów należy:
- zalogować się do bankowości internetowej eBankNet (użyj przycisk zaloguj w górnej części strony)
- wybrać kafelek "Mój profil"
- z menu bocznego wybrać opcję "Zarządzanie limitami"
- "Limity BLIK" znajdują się w drugiej sekcji od góry. Aby dokonać zmiany należy użyć przycisku "Edytuj".
Opłaty i prowizje
1 |
Opłata za Usługę BLIK |
jednorazowo |
0 zł |
2 |
Transakcje realizowane za pośrednictwem Usługi BLIK: |
||
2.1 |
Transakcje bezgotówkowe |
od transakcji |
0 zł |
2.2 |
Wypłata gotówki: |
||
2.2.1 |
we wskazanych bankomatach Grupy BPS i innych bankach krajowych oraz terminalach POS zgodnie z zawartymi umowami1) |
od transakcji |
0 zł |
2.2.2 |
w innych bankomatach w kraju |
3 zł |
1) Lista darmowych bankomatów dostępna jest na stronie internetowej Banku https://www.bsmiedzyrzec.pl/placowki-i-bankomaty oraz w placówkach Banku.