• BLIK
  • Płatności BLIK

    Płatności BLIK

    Co to jest BLIK?

    BLIK to nowatorski sposób płatności, który jest przeznaczony dla użytkowników smartfornów i jest dostepny także w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego w Międzyrzecu Podlaskim (dalej Banku).

    Kto może korzystać z BLIK'a?

    Z funkcjonalności BLIK mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:

    • są posiadaczami rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w naszym Banku lub są pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku (usługa nie jest jeszcze dostępna dla posiadaczy rachunków bieżących),
    • złożyli wniosek o dostęp do systemu bankowości elektronicznej eBankNet oraz aktywowali w tymże systemie aplikację mobilną,
    • zainstalowali na użądzeniu mobilnym aplikację mobilną Banku o której mowa powyżej.

    Jak działa BLIK?

    Zasada działania płatności BLIK'iem jest bardzo prosta, ponieważ wystarczy uruchomić na smartfonie aplikację mobilną Banku i wybrać ikonę z logo BLIK z opisem "Kod BLIK", po czym na ekranie telefonu pojawia się sześciocyfrowy kod, którego trzeba użyć przy realizacji płatności (np. w internecie, bankomacie lub sklepie), a następnie potwierdzić transakcję na swoim urządzeniu mobilnym (potwierdzając kwotę i odbiorcę transacji).

    Przy pomocy BLIK'a można wykonować nastepujące transakcje płatnicze?

    • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych z wyjątkiem 6-cyfrowego kodu o którym mowa powyżej,
    • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
    • dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna w nieco późniejszym terminie)

    Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK'iem?

    To Ty decydujesz, jakie posiadasz dzienne limity płatności BLIK'iem (ich zmiany możesz dokonać w wygodny sposób w aplikacji mobilnej) - z zastrzeżeniem, że nie mogą one przekraczać niżej określonych limitów maksymalnych:

    • wypłata gotówki - 10 000 zł
    • płatności w sklepach stacjonarnych - 10 000 zł
    • płatności w Internecie - 10 000 zł

    Uwaga! Domyślnie w/w limity będą ustawnione w wysokości 500 zł każdy z osobna.

    Jak dezaktywować funkcjonalność BLIK'a?

    Jeżeli pomimo wszelkich zalet i korzyści BLIK'a z jakiegoś powodu nie życzysz sobie tej funkcjonalności w aplikacji mobilnej, można ją w prosty sposób zwyczajnie wyłączyć wchodząc w aplikacji mobilnej Banku w ustawienia BLIK.

    Przydatne informacje

    Bezpieczeństwo

    System płatności BLIK spełnia wszelkie standardy bezpieczeństwa, a płatność tą metodą pozwala uniknąć udostępniania danych osobowych podczas transakcji, czy podawania numeru konta w celu uzyskania przelewu. Co więcej, czeki BLIK umożliwiają bezpieczne płatności offline.

    Niemniej użytkownicy powinni być ostrożni, by nie utracić danych i środków np. w razie zgubienia telefonu. Kodów nie powinno się również udostępniać nikomu w internecie. Z kolei płacąc w sklepach internetowych, warto zwrócić uwagę, czy są one wiarygodne oraz posiadają certyfikat SSL.

    Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji przy użyciu BLIK'a?

    1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
    2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej Banku.
    3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
      • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację Banku;
      • stosuj oprogramowanie antywirusowe;
      • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe;
      • aktualizuj przeglądarki internetowe.
    4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Banku i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
    5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja Banku. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować dzwoniąc do placówki Banku.
    Instrukcja BLIK

    W celu włączenia (aktywacji), korzystania lub wyłączenia usłgu BLIK zapoznaj się z niniejszą Instrukcją:

    Opłaty i prowizje

    1

    Opłata za Usługę BLIK

    jednorazowo

    0 zł

    2

    Transakcje realizowane za pośrednictwem Usługi BLIK:

    2.1

    Transakcje bezgotówkowe

    od transakcji

    0 zł

    2.2

    Wypłata gotówki:

    2.2.1

    we wskazanych bankomatach Grupy BPS i innych bankach krajowych oraz terminalach POS zgodnie z zawartymi umowami1)

    od transakcji

    0 zł

    2.2.2

    w innych bankomatach w kraju

    3 zł

    1) Lista darmowych bankomatów dostępna jest na stronie internetowej Banku https://www.bsmiedzyrzec.pl/placowki-i-bankomaty oraz w placówkach Banku.

    Znajdziesz nas też tutaj