Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Ważna informacja dotycząca przelewów zagranicznych

Data publikacji:

Szanowni Klienci,

w celu zapewnienia sprawnej i terminowej realizacji przelewów zagranicznych sporządzanych w systemie eBankNet prosimy o kompletne i poprawne wypełnianie danych w zleceniu przelewu. Brak wymaganych informacji może skutkować:

  • opóźnieniem w realizacji,
  • zwrotem przelewu,
  • naliczeniem dodatkowych opłat przez banki pośredniczące.

Jakie dane są niezbędne do realizacji przelewu zagranicznego?

Przypominamy, że przy sporządzaniu przelewu zagranicznego należy podać m.in.:

  • pełne dane odbiorcy (beneficjenta) (imię i nazwisko lub nazwa instytucji, adres),
  • numer rachunku odbiorcy w formacie IBAN,
  • kod BIC/SWIFT banku odbiorcy,
  • tytuł płatności umożliwiający identyfikację przelewu (bez polskich znaków).

Jakie są najczęstsze błędy?

Niekompletne dane dotyczą najczęściej danych odbiorcy, które należy podawać w polu "Nazwa". Prawidłowe informacje powinny być podawane według poniższego wzorca, tj. w pierwszym wierszu "Imię i nazwisko lub Nazwę" oraz w drugim wierszu "adres" – zawierający co najmniej miasto i kraj beneficjenta.

p zagr

 

W przypadku przelewów do krajów wymagających dodatkowych informacji (np. kodów podatkowych, numerów identyfikacyjnych, adresu odbiorcy lub banku) prosimy o dokładne ich uzupełnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi banków zagranicznych.

Dziękujemy za współpracę i zrozumienie.