• Aktualności
  • Zmiany w metodach szyfrowania stosowanych przy dostępie do bankowości elektronicznej

Zmiany w metodach szyfrowania stosowanych przy dostępie do bankowości elektronicznej

18-01-2024

Szanowni Państwo,

W trosce o najwyższy poziom Waszego bezpieczeństwa, po 24 stycznia br. planujemy wzmocnić poziom zaawansowania metod szyfrowania stosowanych przy dostępie do bankowości elektronicznej za pośrednictwem przeglądarek internetowych.

Skutkiem zmian będzie brak możliwości dostępu do bankowości elektronicznej na urządzeniach (np. komputerach) posiadających "przestarzałe" (a co za tym idzie niebezpieczne) oprogramowanie, tj. posiadających systemy operacyjne lub przeglądarki internetowe dla kórych producent zaprzestał wsparcia technicznego (tzw. supportu).

Które systemy operacyjne (np. Windows) i przeglądarki (np. Chrome, Firefox) nie posiadają wsparcia technicznego?

Aby to sprawdzić, należy wejść na stronę internetową producenta (np. Microsoft dla systemu Windows) odnaleść zakładkę "Pomoc techniczna" (support), gdzie producent informuje o terminach kończącego się wsparcia danych wersji oprogramowania.

W przypadku przeglądarek internetowych (np. Chrome, Firefox, Microsoft Edge) sprawa jest prostsza. Wystarczy, że posiadasz wspierany technicznie system operacyjny i na bieżąco aktualizujesz zmiany w oprogramowaniu dostarczane przez producenta danej przeglądarki.

Co zrobić, gdy Twoje urządzenie nie spełnia wyżej opisanych wymogów?

  • w zależności od parametrów technicznych Twojego urządzenia (tj. procesor, pamięć RAM itd.):
    • możesz uaktualnić system do wyższej wersji (wspieranej przez producenta) jeśli parametry Twojego urządzenia na to pozwolą
    • jeśli Twój sprzęt jest "przestarzały", możesz podjąć działania polegające na wymianie urządzenia (lub tylko niezbednych elementów, tj. RAM) wraz z oprogramowaniem. To poprawi nie tylko Twoje bezpieczeństwo w sieci, ale również komfort korzystania z urządzenia.
  • alternatywnie możesz korzystać z dostępu do bankowości elektronicznej za pośrednictwem aplikacji mobilnej naszego Banku zainstalowanej na Twoim urządzeniu mobilnym.

Mamy nadzieję, że powyższe zmiany nie utrudnią Państwu korzystania z bankowości elektronicznej naszego Banku. Jeśli jednak spowodują konieczność podjęcia dodatkwych działań, prosimy o wyrozumiałość i mieć na uwadze, że bezpieczeństwo powinno być zawsze stawiane na pierwszym miejscu.

Znajdziesz nas też tutaj