• Program Rodzina 500+ / Dobry Start 300+

    Program Rodzina 500+ / Dobry Start 300+

    O programie Rodzina 500+

    Od 1 lutego 2021 r. w systemie bankowości internetowej dostępne są nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus. Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany. Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na okres świadczeniowy trwający od 1 czerwca 2021 do 1 maja 2022 roku. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek.

    Jak znaleść wniosek w systemie eBankNet?

    Po zalogowaniu do bankowości internetowej eBankNet, należy kliknąć na kafelek "Mój profil" a nastepnie wybrać z menu "Wnioski eximee", po wyborze nr rachunku (na który ma wpływać świadczenie 500+)  użytkownik zostanie, po uprzedniej autoryzacji, przekeierowany do panelu wniosków.  Z wyświetlonego panelu należy wybrać "Złóż wniosek Rodzina 500+".

    W związku z tym, w przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną za pomocą bankowości internetowej, dostępne do wyboru będą dwa okresy świadczeniowe:

    • od 1 lipca 2019 r. do 31 maja 2021 r. (obecnie trwający okres świadczeniowy),
    • od 1 czerwca 2021 do 31 maja 2022 r. (nowy okres świadczeniowy).

    Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 uzależniony jest od miesiąca, w którym zostanie złożony wniosek:

    • jeśli wniosek zostanie złożony do 30 kwietnia, wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca,
    • jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 maja, wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca,
    • jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 30 czerwca, wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia,
    • jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 lipca, wypłata świadczenia nastąpi do 30 września.

    Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od 1 czerwca 2021 r. (koniec obecnego okresu rozliczeniowego). Natomiast osoby, którzy wyślą wniosek od 1 lipca, świadczenie będzie przysługiwało od miesiąca złożenia wniosku, tj. nie zostanie wypłacone wyrównanie.

    Proces otrzymania świadczenia

    • Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim:
      Wypełniasz Wniosek Rodzina 500 plus online w systemie eBankNet
    • Emp@tia, Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego:
      Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz z systemu Emp@tia Urzędowe
      Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
    • Organ prowadzący w gminie, np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej:
      Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu w formie decyzji administracyjnej świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 500 plus. Informacje o Programie Rodzina 500 plus są dostępne na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: Rodzina500plus.gov.pl.

    O programie 300 +

    Już od 1 lipca istnieje możliwość składania za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej eBankNet wniosków w Programie Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.

    Kogo dotyczy?

    Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
    • w wieku do 20 lat,
    • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).

    Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną?

    rodzic,
    – jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
    – jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
    – gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,

    Co zrobić, aby otrzymać wsparcie?

    Aby otrzymać wsparcie złóż wniosek w bankowości elektronicznej naszego Banku, tj.:

    • zaloguj się do systemu bankowosci elektronicznej eBankNet,
    • wybierz kafelek 'Wnioski" a następnie z menu bocznego "Wnioski eximee" i rachunek na który ma wpłynąć wsparcie (tj. swój rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy)
    • po kliknięciu "dalej" i autoryzacji, zostaniesz przekierowany na platformę wniosków eximee
    • wybierz z listy "Złóż wniosek Dobry start - 300+"
    • dalej wypełnij wniosek krok po kroku

    Uwaga

    Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

    Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku?

    Jeśli złożyłaś/eś wniosek przez bankowość elektroniczną (albo portal Emp@tia), to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin. Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].

    Jakie wsparcie otrzymasz?

    Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

    Kiedy otrzymasz wsparcie?

    • Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r.
    • Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

    Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną?

    Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia?

    Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.

    Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.

    Jeśli złożysz wniosek i chcesz:

    • skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
    • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Ważne

    Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

    Gdzie otrzymasz pomoc?

    Przydatne informacje

    Jak wypełnić wniosek w Systemie eBankNet
    • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500 plus/ Dobry start 300+ znajdziesz po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej eBankNet ("Mój profil" / "Wnioski eximee", po wyborze nr rachunku (na który ma wpływać świadczenie 500+)  użytkownik zostanie, po uprzedniej autoryzacji, przekeierowany do panelu wniosków.  Z wyświetlonego panelu należy wybrać "Złóż wniosek Rodzina 500+" lub analogicznie "Złóż wniosek Dobry start 300+").
    • Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do systemu eBankNet.
    • Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
    • Obecnie nie ma możliwości złożenia wniosku przez Klientów, którzy nie są jedynymi właścicielami rachunku bankowego (dot. rachunków wspólnych), a mają dostęp do systemu bankowości internetowej eBankNet.
    • Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+/ 300+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: Rodzina500plus.gov.pl lub https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
    • Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).
    • Jeżeli składasz wniosek na drugie lub kolejne dziecko, czyli wniosek w wersji uproszczonej – pamiętaj o konieczności podania danych pierwszego dziecka oraz dodatkowych członków rodziny,
      np. małżonka w sekcji III „Dane członków rodziny”.
    • Jeżeli wypełniasz wniosek Rodzina 500 plus także na pierwsze dziecko (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne w rodzinie dziecko w wieku do ukończenia 18. roku życia), przygotuj skany oświadczeń o dochodach wszystkich członków rodziny. Pamiętaj: jeżeli jedyną osobą osiągającą dochody, o których mowa w zał. 2, 3 i 4 jest Wnioskodawca, wniosek można złożyć bez załączania skanów oświadczeń pozostałych członków rodziny.
    • W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Informacjami
      o programie Rodzina 500 plus na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: Rodzina500plus.gov.pl lub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.
    • Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:  
      • „Przetwarzany” – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia
      • „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia
      • „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz
    • Informacje dotyczące załączników:
      • Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk
      • Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB
      • Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5 MB
      • Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku
      • Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF

    Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informatorem, w którym krok po kroku wyjaśnione jest jak uniknąć błędów przy wypełnianiu wniosku w Programie Rodzina 500 plus. Więcej tutaj »

    lub w przypadku Programu Dobry Start Plus https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

    Bezpieczeństwo
    • Bezpieczeństwo i przetwarzanie danych przy składaniu wniosku do Programu Rodzina 500 plus

      Bank na mocy porozumienia z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej daje swoim Klientom możliwość skorzystania z Programu Rodzina 500 plus. Rola Banku polega na umożliwieniu złożenia wniosku za pośrednictwem serwisu transakcyjnego Banku https://ebank.bsmiedzyrzec.pl oraz dostarczeniu go do systemu Emp@tia prowadzonego przez Ministerstwo. Proces ten zostanie przeprowadzony przez Bank z zachowaniem najwyższych wymogów bezpieczeństwa, a Bank nie będzie wykorzystywał danych podanych przez Klientów
      w formularzach zgłoszeniowych.

      Składając wniosek za pośrednictwem bankowości internetowej Banku, prosimy pamiętać, że:

      • za skorzystanie z usługi realizacji wniosku Rodzina 500 plus Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim nie pobiera żadnej opłaty, a dostęp do wniosku mają jedynie Klienci zalogowani do serwisu transakcyjnego https://ebank.bsmiedzyrzec.pl
      • aby skorzystać z tej usługi nie trzeba instalować na komputerze żadnego dodatkowego oprogramowania
      • po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego https://ebank.bsmiedzyrzec.pl nie będzie wymagane podawanie żadnych kodów autoryzacyjnych ani w celu przejścia do złożenia wniosku Rodzina 500 plus, ani w celu załadowania załączników. Serwis transakcji internetowych https://ebank.bsmiedzyrzec.pl będzie wymagał podania kodu karty przy zatwierdzeniu wniosku, wyłącznie w przypadku, gdy Klient wybierze możliwość wypłaty świadczenia w inny sposób niż na własny rachunek bankowy w Banku
      • Klient otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail Urzędowe Potwierdzenie Odbioru, jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500 plus. Wiadomość będzie pochodziła z systemu Emp@tia (Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej), z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
      • Bank będzie informował na bieżąco o funkcjonalności dot. Programu 500 plus, przy pomocy mailingu bądź wiadomości za pomocą innych kanałów elektronicznych (poprzez system eBankNet). Prosimy pamiętać jednak, że nadawcą wiadomości zawsze będzie Bank a korespondencja będzie pochodzić wyłącznie ze znanych Klientowi adresów e-mail. Jeżeli jakaś wiadomość w sprawie wysyłania wniosku Rodzina 500 plus wzbudzi Państwa podejrzenia bądź wątpliwości, ponieważ w treści pojawi się prośba o podanie danych potrzebnych do logowania bądź haseł jednorazowych,  prosimy bezzwłocznie zgłosić takie zdarzenie do pracowników Banku 83 371 55 79.

      Pragniemy poinformować, iż Bank w związku z realizacją procesu składania wniosku do Programu Rodzina 500 plus nie będzie wymagał od Państwa podawania jakichkolwiek danych za pośrednictwem poczty e-mail lub wiadomości tekstowych SMS. Bardzo prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zasady ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości przesyłanych do Państwa tymi kanałami, zawierającymi prośbę o podanie poufnych danych lub próbującymi kierować nas na fałszywe strony Banku za pomocą  załączonych linków

      Logując się do serwisu transakcyjnego Banku https://ebank.bsmiedzyrzec.pl należy zachować zwyczajowe w tym przypadku zasady bezpieczeństwa opisane na stronie eBankNet w zakładce "zasady bezpieczeństwa".

      Zapraszamy także do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na stronie Ministerstwa Cyfryzacji - na co warto zwrócić szczególną uwagę, by przy okazji składania wniosków o wypłatę świadczenia Rodzina 500 plus drogą on-line nie stać się ofiarą cyberprzestępców: https://mc.gov.pl/na-co-warto-zwrocic-szczegolna-uwage-by-przy-okazji-skladania-wnioskow-o-wyplate-swiadczenia-500

    Często zadawane pytania

    1.Czy Bank umożliwia złożenie wniosku Rodzina 500 plus?

    Elektroniczne wnioski Rodzina 500 plus dostępne są w Banku dla osób, które są Klientami Banku i mają dostęp do serwisu bankowości internetowej eBankNet (http://www.bsmiedzyrzec.pl/oferta-banku/bankowosc-elektroniczna/ebanknet)

    2.Jak złożyć wniosek Rodzina 500 plus w Banku?

    1. Zanim zaczniesz wypełniać wniosek:
      1. przygotuj dane osobowe swoje i osób zamieszkujących z Tobą
        w gospodarstwie domowym, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny, nazwę urzędu skarbowego, w którym rozlicza się dana osoba). Część danych, którymi dysponuje Bank, zostanie zaczytanych z systemu Banku
        w sposób automatyczny
      2. przygotuj dokumenty w wersji elektronicznej, które potwierdzają dochody rodziny, niepełnosprawność lub sytuację formalno-prawną rodziny. Zakres dokumentów dołączany do wniosku jest uzależniony od indywidualnej sytuacji wnioskującego
      3. upewnij się jaki urząd w Twojej gminie będzie rozpatrywał wnioski Rodzina 500 plus obejmujące Twoje miejsce zamieszkania
      4. przygotuj adres e-mail, na który otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) będące Urzędowym Poświadczeniem Przedłożenia (UPP) wniosku Rodzina 500+
    2. Zaloguj się do serwisu internetowego eBankNet.
    3. Znajdź wniosek Rodzina 500 plus (patrz: menu boczne/ Zarządzanie/ 500+)
    4. Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie.
      Pamiętaj, aby do listy członków rodziny dodać dane swojego PIERWSZEGO dziecka, nawet jeśli wypełniasz wniosek jedynie na drugie i kolejne dziecko oraz dane swojego współmałżonka/-i (partnera/-ki) wraz z numerem PESEL.
    5. Dołącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
    6. Zatwierdź i zakończ wniosek. Jeśli wskazałeś inny numer rachunku do wypłaty świadczenia, niż konto w Banku, wymagane będzie podanie hasła jednorazowego używanego do zatwierdzania operacji w innym banku.
    7. Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenia złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.
    8. Po przekazaniu przez Bank wniosku do właściwego organu prowadzącego w gminie, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku Rodzina 500 plus.
      Wiadomość e-mail z UPO/UPP o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Od momentu otrzymania UPO na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 500 plus, wszelkie pytania i obsługę wniosku Rodzina 500 plus przejmuje dedykowany organ prowadzący w gminie (np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej). W razie pytań o wniosek Rodzina 500 plus prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.

    3.Jaka jest odpowiedzialność Banku za składanie przez klienta wniosku Rodzina 500 plus przy pomocy serwisu bankowości internetowej eBankNet?

    Bank odpowiada tylko za przesłanie wniosku do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za procesowanie wniosku przez Ministerstwo oraz za przyznanie bądź odmowę wypłaty świadczenia.

    4.Gdzie złożyć wniosek Rodzina 500 plus?

    Wniosek możesz złożyć przez internet:

    • w serwisie internetowym Banku (eBankNet)
    • przez platformę ePUAP
    • przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS-u
    • w serwisie Emp@tia, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
    • w serwisach internetowych wybranych banków w Polsce

    Wniosek Rodzina 500 plus możesz złożyć również pocztowo lub osobiście w miejscach wskazanych przez organ prowadzący w gminie (np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej), któremu podlegasz ze względu na miejsce zamieszkania.  Wniosku Rodzina 500 plus nie można złożyć w oddziale Banku.

    5.Czy muszę być klientem Banku Spółdzielczego w Międzyrzecu Podlaskim, aby złożyć wniosek Rodzina 500 plus za pośrednictwem tego Banku?

    Tak. Elektroniczne wnioski Rodzina 500 plus dostępne są w Banku jedynie dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do serwisu internetowego eBankNet.

    6.Skąd mam wiedzieć, do jakiego organu prowadzącego w gminie skierować wniosek?

    Zwróć się do gminy, w której mieszkasz, o taką informację.

    7.Jakie konto podać we wniosku Rodzina 500 plus do wypłaty świadczeń?

    Jeśli składasz wniosek w serwisie internetowym eBankNet, najwygodniej będzie Ci wskazać konto w Banku Spółdzielczym w Międzyrzecu Podlaskim. Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenia na swoje dzieci. Pieniądze możesz również odbierać w formie innej niż przelew na konto – w celu uzyskania informacji, jaka forma wypłaty w przypadku braku konta będzie dostępna w Twojej gminie, skontaktuj się z organem prowadzącym w Twojej gminie.

    8.Czy mogę podać we wniosku Rodzina 500 plus konto dziecka do wypłaty świadczeń?

    Wnioskujący może wskazać dowolne konto, na które będą przekazywane środki. Trzeba jednak pamiętać o tym,
    że podaje się wyłącznie jeden numer konta do otrzymania świadczeń na wszystkie dzieci.
    Należy pamiętać, że dziecko do 13. roku życia nie może dokonywać czynności prawnych związanych z posiadaniem konta. Zatem nawet jeśli dziecko posiada konto dla dzieci do 13. roku życia i rodzic chce na nie przekazywać świadczenia z Programu Rodzina 500 plus, to rodzic w zakresie określonym prawem dysponuje rachunkiem dziecka.

    9.Czy po wysłaniu wniosku Rodzina 500 plus przez serwis bankowości internetowej eBankNet, będzie można go modyfikować?

    Nie ma takiej możliwości. Jeśli chcesz zmodyfikować/uzupełnić wniosek udaj się do organu prowadzącego w Twojej gminie, który wskazałeś we wniosku.

    10.Kto składa wniosek Rodzina 500 plus. Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?

    Wniosek składa jeden z rodziców. Nie jest ważny stan cywilny rodziców, wsparcie dostaną wszystkie rodziny — zarówno te, w których rodzice żyją w związku małżeńskim albo związku nieformalnym, jak również te, w których jeden z rodziców samotnie wychowuje dzieci.

    Jeśli rodzice są po rozwodzie — wniosek składa ten rodzic, z którym dziecko zamieszkuje. Jeśli dziecko zamieszkuje z obydwojgiem rodziców, wniosek składa rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem. Jeśli rodzice dzielą się opieką nad dzieckiem zgodnie z planem wychowawczym (na podstawie orzeczenia sądu ustanawiającego opiekę naprzemienną) — oboje mogą złożyć wniosek. Dostaną wsparcie proporcjonalnie do wymiaru opieki. Szczegóły znajdują się na stronie: Rodzina500plus.gov.pl.

    11.Nie mogę dodać załączników do wniosku Rodzina 500 plus. Co robić?

    Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500 plus można dodać załączniki
    o określonych parametrach:

    • format załączników to JPG, PNG lub PDF
    • maksymalna liczba załączników: 7 sztuk
    • maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB
    • maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5 MB
    • nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku

    Jeśli występują inne problemy przy dodawaniu załączników do wniosku Rodzina 500 plus niż wymienione powyżej, prosimy o kontakt z infolinią Banku.

    12.Skąd będę wiedzieć, że dostałem UPO/UPP z wiarygodnego źródła?

    Wiadomość e-mail z UPO o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z następującego adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    13.Kto decyduje o przyznaniu mi świadczenia w ramach programu Rodzina 500 plus?
    Jaka jest rola Banku w tym procesie?

    Decyzję o przyznaniu świadczenia podejmuje organ prowadzący w Twojej gminie, po wcześniejszej analizie wniosku.

    Rola Banku ogranicza się do weryfikacji tożsamość wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 500 plus w systemie bankowości internetowej eBankNet.

    Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany organ prowadzący. Bank usuwa wniosek oraz załączniki  bezpowrotnie po wysłaniu wniosku do systemu Emp@tia.

    14.Czy do przyznania świadczenia w ramach programu Rodzina 500 plus brane są pod uwagę moje dane, którymi dysponuje Bank?

    Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 500 plus podstawiając niektóre Twoje dane osobowe, tj.: imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Banku, który będziesz mógł wskazać jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z Programu Rodzina 500 plus. Masz obowiązek zweryfikowania danych zawartych we wniosku przed jego wysłaniem.
    Bank nie przekazuje w ramach wniosku Rodzina 500 plus żadnych informacji o Twoich kontach, kartach, kredytach czy oszczędnościach, jakie wnioskujący ma w Banku.

    15.Czy Bank przekazuje do organu przyznającego świadczenia w ramach Programu Rodzina 500 plus moje dane?

    Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 500 plus podstawiając niektóre Twoje dane osobowe, jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Banku. Bank przekazuje je w formularzu do organu przyznającego świadczenia po zatwierdzeniu przez Ciebie wysłania wniosku. Bank przesyła również numer Twojego konta, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z Programu Rodzina 500 plus.

    16.Na jakiej podstawie Bank umożliwia przesyłanie wniosków o świadczenia 500 plus?

    Bank zawarł z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, porozumienie dotyczące składania wniosków w Programie Rodzina 500 plus w serwisach bankowości internetowej.

    17.Czy świadczenie może być przyznane w innej wysokości niż 500 zł?

    Jest to uzależnione od indywidualnej sytuacji wnioskującego.
    Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Rodzina500plus.gov.pl.

    18. Czym się różni potwierdzenie złożenia wniosku, które mogę pobrać z serwisu internetowego eBankNet od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)/ Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP)?

    Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez Bank w serwisie internetowym eBankNet po wypełnieniu wniosku Rodzina 500 plus. Potwierdza ono, że Bank przesłał wniosek do systemu Emp@tia, prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który przekazuje go do Organu prowadzącego w gminie.

    Potwierdzenie odbioru wniosku może mieć kilka statusów:

    • przetwarzany - oznacza to, że Bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu Emp@tia,
    • dostarczony - oznacza to, że wniosek został przekazany do systemu Emp@tia i dalsza obsługa wniosku leży w gestii organu prowadzącego w gminie, który został wskazany we wniosku przez wnioskującego,
    • błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu Emp@tia i należy ponownie wypełnić wniosek.

    Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia (UPP), będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku Rodzina 500 plus, otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia.

    Otrzymanie potwierdzenia wniosku z Banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne
    w ramach Programu Rodzina 500 plus, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.

    Każdy wniosek Rodzina 500 plus jest analizowany przez organ prowadzący w gminie indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki ustawowe do przyznania świadczenia wychowawczego  w ramach Programu Rodzina 500 plus, a organ prowadzącym w gminie może, kontaktując się z wnioskodawcą pisemnie, wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.

    UWAGA! Przyznanie lub odmowa przyznania świadczenia wychowawczego, na podstawie złożonego wniosku, odbywa się w drodze decyzji administracyjnej wydawanej przez organ prowadzący w gminie. Od takiej decyzji wnioskodawcy przysługuje odwołanie w terminie i trybie wskazanym w pouczeniu otrzymanej decyzji.

    19.Jakie dane zawiera potwierdzenie złożenie wniosku Rodzina 500 plus?

    1. STATUS WNIOSKU - status pobrany z systemu Emp@tia>
    2. IDENTYFIKATOR WNIOSKU - zawiera unikalny numer wniosku
    3. DATA ZŁOŻENIA WNIOSKU - data złożenia wniosku w systemie Banku
    4. IMIĘ - dane osoby wnioskującej
    5. NAZWISKO - dane osoby wnioskującej
    6. PESEL - dane osoby wnioskującej
    7. NAZWA NADAWCY WNIOSKU – zawiera informacje o instytucji: Bank
    8. NAZWA/KOD OGRANU PROWADZĄCEGO – nazwa/kod organu prowadzącego w gminie
    9. KOD DOKUMENTU
    10. WERSJA DOKUMENTU

    20.Kiedy i skąd mogę pobrać potwierdzenie złożenia wniosku Rodzina 500 plus wystawiane przez Bank?

    Potwierdzenie złożenia wniosku Rodzina 500 plus możesz pobrać od razu po złożeniu wniosku w serwisie internetowym eBankNet.
    W momencie przekazania wniosku do systemu
    Emp@tia, wszelkie pytania i obsługę wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500 plus przejmują Organy prowadzące w gminie, którym podlega wnioskujący o świadczenie.
    Pamiętaj po wysłaniu wniosku bezpośrednio do systemu Emp@tia, Bank usuwa bezpowrotnie wniosek oraz załączniki.

    21.Czy i jak mogę pobrać kopię wypełnionego wniosku Rodzina 500 plus?

    Kopię wypełnionego wniosku Rodzina 500 plus możesz pobrać tylko 1 raz, po wysłaniu wniosku Rodzina 500 plus za pośrednictwem serwisu internetowego eBankNet. Zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego potwierdzeniem wniesienia wniosku do organu właściwego (Gmina/MOPS) ze względu na miejsce zamieszkania Klienta.
    Jeśli nie udało Ci się wydrukować wypełnionego wniosku z systemu bankowości internetowej eBankNet, udaj się do organu prowadzącego właściwego (Gmina/MOPS) w gminie, któremu podlegasz i poproś o kopię wniosku.

    22.Jakie statusy może mieć wniosek Rodzina 500 plus na potwierdzeniu złożenia wniosku Rodzina 500 plus?

    Na potwierdzeniu wniosek Rodzina 500 plus składany w serwisie bankowości internetowej eBankNet może mieć następujące statusy:

    • przetwarzany - oznacza to, że Bank jest w trakcie przekazywania wniosku do systemu Emp@tia,
    • dostarczony - oznacza to, że wniosek został przekazany do systemu Emp@tia i dalsza obsługa wniosku leży w gestii Organu prowadzącego w gminie, który został wskazany we wniosku przez wnioskującego,
    • błąd dostarczenia - oznacza to, że wniosek nie został przekazany do systemu Emp@tia i należy ponownie wypełnić wniosek.

    23.Dlaczego Bank nie chce mnie informować o statusie wniosku Rodzina 500 plus?

    Bank umożliwia złożenie wniosku Rodzina 500 plus i wysłanie go z serwisu bankowości internetowej do organu prowadzącego w gminie.  
    Ze względu na to, że banki nie mogą przechowywać danych z wniosku Rodzina 500 plus, nie mają one możliwości informowania o statusie wniosku po przesłaniu go do Organu prowadzącego w gminie.  W razie pytań o wniosek Rodzina 500 plus prosimy o kontakt bezpośrednio z danym Organem prowadzącym w Twojej gminie.

    24.Czy Bank przyjmuje reklamacje dotyczące wniosków o świadczenie „Rodzina 500 plus”?

    Bank odpowiada za możliwość udostępnienia Klientom w serwisie bankowości internetowej wniosku Rodzina 500 plus oraz za poprawne przekazanie go do systemu Emp@tia, który potem przekazuje go do organu prowadzącego w danej gminie.

    Jako dowód przekazania wniosku do systemu Emp@tia Bank wystawia w serwisie internetowym potwierdzenie wysłania wniosku. Zatem Bank może odpowiadać na reklamacje związane wyłącznie z przekazaniem wniosku do systemu Emp@tia.

    Jak tylko otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP)/Urzędowe Poświadczenie Odbioru wniosku (UPO) na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 500 plus, wszelkie pytania i obsługę wniosku Rodzina 500 plus przejmuje dedykowany organ prowadzący w gminie (np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej). W razie reklamacji złożonej w związku z wnioskiem Rodzina 500 plus prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.

    25.Jak zorientuję się, że źle wypełniłem wniosek Rodzina 500 plus?

    Bank odpowiedzialny jest za potwierdzenie Twojej tożsamości we wniosku Rodzina 500 plus, ale nie weryfikuje merytorycznie danych i załączników, jakie dołączyłeś do wniosku. Potwierdzenie wysłania wniosku, jakie wyświetla Ci się w systemie bankowości internetowej eBankNet oraz UPP/UPO, które otrzymujesz na adres mailowy, potwierdzają formalne wysłanie wniosku Rodzina 500 plus, ale nie jego poprawność. Jeśli wypełniłeś błędnie wniosek Rodzina 500 plus otrzymasz listowną prośbę od organu właściwego w gminie o korektę wniosku/uzupełnienie informacji/ dokumentów.

    26.Urodziło mi się kolejne dziecko. Jak złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze Rodzina 500 plus za pośrednictwem Banku?

    Nie ma możliwości korekty/aktualizacji wniosku Rodzina 500 plus złożonego już za pośrednictwem Banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, skontaktuj się niezwłocznie z Organem prowadzącym w Twojej gminie.

    Jeśli jednak chcesz ubiegać się o świadczenie wychowawcze na dziecko, na które dotychczas nie złożyłeś wniosku, np. na nowonarodzone dziecko, możesz za pośrednictwem serwisu bankowości internetowej eBankNet, złożyć kolejny wniosek na kolejne dziecko.

    27.Moje dziecko przestało się kwalifikować do wypłaty świadczeń z programu rodzina 500 plus. Jak złożyć korektę / aktualizację wniosku Rodzina 500 plus za pośrednictwem Banku?

    Nie ma możliwości korekty/aktualizacji wniosku Rodzina 500 plus za pośrednictwem Banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, skontaktuj się niezwłocznie z organem prowadzącym w Twojej gminie.

    28. Jakie podmioty biorą udział w obsłudze wniosku Rodzina 500 plus składanego za pośrednictwem Banku? Jaką rolę ma Bank, system Emp@tia i organ prowadzący w gminie?

    • Bank weryfikuje tożsamość wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 500 plus w systemie internetowym eBankNet. Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
      Bank umożliwia pobranie wypełnionego wniosku Rodzina 500 plus TYLKO bezpośrednio po złożeniu wniosku. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany organ prowadzący. Bank usuwa wniosek oraz załączniki bezpowrotnie po wysłaniu wniosku do systemu Emp@tia.
    • System Emp@tia to system informatyczny Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla służb zabezpieczenia społecznego, który jest odpowiedzialny za przekazanie wniosku Rodzina 500 plus z Banku do obsługi przez wybrany organ prowadzący w gminie. System Emp@tia wysyła wnioskującemu UPO/UPP na adres e-mail podany we wniosku.
    • Organ prowadzący w gminie / Organ właściwy to jednostka wskazana do obsługi wniosków o świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500 plus (np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej). Organ prowadzący w gminie wybierasz ze względu na miejsce swojego zamieszkania.

    29.Z kim mogę się skontaktować w sprawie Programu Rodzina 500 plus?

    Kontaktuj się przede wszystkim z Organem prowadzącym postępowanie w gminie, w której mieszkasz – to jest organ, który będzie rozpatrywał Twój wniosek, wydawał decyzję administracyjną w Twojej sprawie i wypłacał świadczenie w przypadku decyzji pozytywnej.

    Numery infolinii, które zlokalizowane są w każdym województwie:

    • Dolnośląskie: (71) 340 60 11, (71) 340 61 17
    • Kujawsko-Pomorskie: 800 500 112
    • Lubelskie: (81) 742 42 40
    • Lubuskie: (95) 711 55 00
    • Łódzkie: (42) 664 20 20, (42) 664 20 12
    • Małopolskie: (12) 392 15 83, (12) 392 15 85
    • Mazowieckie: (22) 695 71 22
    • Opolskie: (77) 452 45 00
    • Podkarpackie: 800 100 990
    • Podlaskie: (85) 743 94 99
    • Pomorskie: (58) 307 71 28, (58) 307 75 28, (58) 307 75 78
    • Śląskie: (32) 207 70 05
    • Świętokrzyskie: (41) 342 16 35, (41) 342 12 05
    • Warmińsko-Mazurskie: (55) 237 45 94
    • Wielkopolskie: (61) 854 11 77
    • Zachodnio-pomorskie : (91) 430 34 25

    W Ministerstwie Rodziny Pracy i Polityki Społecznej infolinia działa pod numerem (22) 529 06 68.

    30.Mam błąd we wniosku Rodzina 500 plus. Czy Bank może go wycofać i nie wysyłać do obsługi?

    Nie ma możliwości korekty/aktualizacji już złożonego wniosku Rodzina 500 plus za pośrednictwem Banku. Możesz jednak wysłać poprzez Bank kolejny wniosek już prawidłowo wypełniony.
    Jeśli masz wątpliwości, czy Twój wniosek nie zawiera błędów prosimy, skontaktuj się niezwłocznie z organem prowadzącym w Twojej gminie, który zaznaczyłeś składając wniosek aby ustalić, czy nie zawiera on błędów/ jest kompletny.

    31. Jak zmienić numer rachunku, na który będą przekazywane środki z Programu Rodzina 500 plus?

    Jeśli chcesz zmienić konto, na które mają być przekazywane środki z Programu Rodzina 500 plus, skontaktuj się z organem prowadzącym w Twojej gminie, który został podany przez Ciebie we wniosku Rodzina 500 plus.

    ul. Warszawska 22, 21-560 Międzyrzec Podlaski

    tel. (83) 371-42-58 (numery wewnętrzne):

    • konta osobiste: 123 (sala obsługi), 124 (I piętro)
    • rachunki bieżące: 119
    • kredyty: 120 (sala obsługi), 113 (I piętro)
    • księgowość: 117
    • sekretariat: 111
    • obsługa kasowa: 118
    • straż bankowa: 112

    tel. bankowość elektroniczna: (83) 371-55-79

    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    ePUAP: bsmiedzyrzec

    Godziny otwarcia (Placówka przy ul. Warszawskiej 22)

    pon-pią - 7:30-16:00
    Placówka jest otwarta również w jedną wybraną sobotę każdego miesiąca w godz. 7:30-13:00 (dowiedz się więcej »)

    Punkt Kasowy nr 1
    ul. Wyszyńskiego 7, 21-560 Międzyrzec Podlaski
    tel. (83) 371-73-68
    godziny otwarcia: pon - 8:10-15:50, wto-pią - 7:10-14:50

    Punkt Kasowy nr 2
    ul. Partyzantów 59D, 21-560 Międzyrzec Podlaski
    tel. (83) 371-75-83
    godziny otwarcia: pon-pią - 7:30-15:15

    Oddział Drelów

    Plac Bankowy 2, 21-570 Drelów
    tel. (83) 372-00-05, 372-00-04
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    godziny otwarcia: 7:30-15:00

    Oddział Komarówka Podlaska

    ul. Ks. Rudnickiego 3, 21-311 Komarówka Podlaska
    tel. (83) 353-50-16, 353-56-29
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    godziny otwarcia: 7:30-15:00

    Oddział Kąkolewnica

    ul. Lubelska 6, 21-302 Kąkolewnica
    tel. (83) 372-27-73
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    godziny otwarcia: 7:30-15:00

    Oddział Konstantynów

    ul. Janowska 27, 21-543 Konstantynów
    tel. (83) 341-50-15
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    godziny otwarcia: 7:30-15:00

    Znajdziesz nas też tutaj